Nak cepat buat wantan goreng ni, beli kulit wantan yang dah siap kat pasaraya tu.Tengok dan semak tanda halalnya. Nak lipat wantan ni memanglah standardnya bentuk bunjut, tapi kalau rasa tak pandai bentukkan cara ini boleh aje lipat ikut cara lain ikut kreativiti masing-masing.

Janji intinya kena sedap, yang min nak kongsikan ini resipi wantan intinya isi ketam yang super senang memasaknya. Kalau nak letak inti ayam atau lain-lain pun sedap jugak. Jom tengok resipi yang dikongsikan oleh Yan Diana ni.

WANTAN GORENG ISI KETAM


.

BAHAN- BAHAN :

Bahan inti :


.

  • 1 pek isi ketam / crabstick – potong kecil-kecil
  • kulit wantan segera secukupnya
  • 1 batang lobak merah – potong dadu atau parut
  • 5-6 helai daun bawang – hiris halus
  • Nak letak sayur apa pun boleh ikut suka. Empunya resipi letak lobak merah dan daung bawang aje.
  • 1 biji bawang putih- beli online DI SINI
  • 1 biji telur
  • Garam secukup rasa
  • Serbuk lada sulah secukup rasa – beli online DI SINI

CARA MEMASAK :
1.Tumis semua bahan inti ni sampai lembut. Perasakan dengan garam & serbuk lada sulah.
2. Akhir sekali baru masukkan telur. Tak payah sampai masak sangat telurnya. Sejukkan.
3.
Letak inti atas wantan tu lepas tu lipatlah ikut suka. Agak-agak tak terkeluar isi time goreng kang kira oklah tu.


.

IKLAN

4.. Kalau pandai buatlah bunjut tu

.


.

5. Dah siap lipat semua goreng cara deep-fry.

Kredit : Yan Diana
 

INGIN MEMBELI KUALI ANTI MELEKAT, JOM BELI ONLINE DI SINI

JOM TENGOK VIDEO MASAKAN MENARIK DI YOUTUBE Majalahrasa@official :

SEMAK JUGA RESIPI -RESIPI SEDAP INI :

Cara Buat Dim Sum Yang Mudah & Sedap.

Resipi Cucur Ikan Bilis Rangup, Sedap Dimakan Seisi Keluarga

5 Masakan Cina Sedap & Berbaloi DiCuba.