Nak cepat buat wantan goreng ni, beli aje yang dah siap kat pasaraya tu.Tengok dan semak tanda halalnya. Nak lipat wantan ni memanglah standardnya bentuk bunjut, tapi kalau rasa tak pandai bentukkan cara ini boleh aje lipat ikut cara lain ikut kreativiti masing-masing.

Janji intinya kena sedap, yang min nak kongsikan ini resipi wantan intinya isi ketam yang super senang memasaknya. Kalau nak letak inti ayam atau lain-lain pun sedap jugak. Jom tengok resipi yang dikongsikan oleh Yan Diana ni.

WANTAN GORENG ISI KETAM

BAHAN- BAHAN :

Bahan inti :

  • 1 pek isi ketam / crabstick – potong kecil-kecil
  • 1 batang lobak merah – potong dadu atau parut
  • 5-6 helai daun bawang – hiris halus
  • Nak letak sayur apa pun boleh ikut suka. Empunya resipi letak lobak merah dan daung bawang aje.
  • 1 biji bawang putih
  • 1 biji telur
  • Garam secukup rasa
  • Serbuk lada sulah secukup rasa

CARA MEMASAK :
1.Tumis semua bahan inti ni sampai lembut. Perasakan dengan garam & serbuk lada sulah.
2. Akhir sekali baru masukkan telur. Tak payah sampai masak sangat telurnya. Sejukkan.
3.
Letak inti atas wantan tu lepas tu lipatlah ikut suka. Agak-agak tak terkeluar isi time goreng kang kira oklah tu.


4.. Kalau pandai buatlah bunjut tu

5. Dah siap lipat semua goreng cara deep-fry.

Kredit : Yan Diana
FB :Resepi Harian Keluarga