Durian Bakar! Salah satu menu viral baru yang sedang panas dan dicuba ramai. Biasanya isi durian segar ini dimakan begitu sahaja secara segar atau diolah menjadi kuih muih dan manisan seperti bubur, pengat dan sebaginya. Namun kali ini berbeza, ulas durian ini dibakar menggunakan Air Fryer. Waduh…Lihatlah gambar tu, durian isi kuning yang ada kesan sedikit hangus. Nampak sangat sedap dan membuka selera!

Menerusi perkongsian saudari Khatijah Einie di FB, rasanya memang sedap dan seakan lempuk durian tetapi dalam versi tanpa gula. Beliau menggunakan durian kampung kahwin isi kuning. Jika guna isi durian kahwin lain, pasti lagi enak rasanya. Wow…bagi penggemar lempuk, boleh cuba ni. Menarik!

Hantaran beliau menarik perhatian ramai malah ada yang mencubanya serta memberikan komen yang positif. Nampak gayanya memang terbaik rasa Durian Bakar ni. Jadi tunggu apa lagi, sementara durian masih ada musim ni, jom cuba! Pasti anda pun akan sukakan rasanya.

 

CARA MASAK DURIAN BAKAR PALING SEDAP GUNA AIR FRYER JE

Foto: Emma Amani

IKLAN

BAHAN-BAHAN:
Isi durian segar

CARA MEMASAK:

  1. Bakar durian dalam Air Fryer pada suhu 200C selama 10 minit.
  2. Keluarkan dan sedia untuk dinikmati.

Sangat mudah kan? Pejam mata pun boleh buat. Nanti jangan lupa cuba tau. Bila dah menjadi, boleh bagi komen dan respond di ruangan komen nanti. Min pun nak tengok juga hasil Durian Bakar yang anda buat tu. Selamat menjamu selera!

Kredit resipi & foto: Khatijah Einie/Emma Amani/Norfadlina Tiena

IKLAN

 

Dapatkan lebih banyak resipi yang mudah, sedap & cepat masak di laman web RASA:

5 Jenama Air Fryer Terbaik Boleh Beli Dengan Harga Bawah RM200

Resipi Cendol Mudah. Buat Sendiri Baru Puas Makan

IKLAN

Roti Cheesy Balut Telur. Hidangan Ringkas Yang Mengenyangkan

Aneka Resipi Mufin Gebu Yang Mudah & Sedap. Sesuai Untuk Hari Raya Aidiladha.

 

Tonton lebih banyak video masakan mudah & sedap di Youtube @Majalah Rasa Official