‎Ibu-ibu yang ada anak kecil mesti pernah menghadapi situasi memasak bubur berejam lama di dapur kan. Walhal nak masaknya untuk anak kecil je. Ikut cara memasak ni, ibu-ibu tak perlu duduk lama di dapur lagi, jimat masa dan bubur masak cantik!

 

CARA PENYEDIAAN BUBUR NASI

  • Basuh beras bersih2, masukan dalam bekas dan isikan air


Simpan beras tadi dalam peti sejuk beku semalaman, sebelah tu ayam untuk masak bubur anak ,pack siap2 senang nak masak nanti.


Time ni uolls boleh letak sayur atau apa2 bahan lain, agak mengelegak terus masukan beras yg beku td


Semua dah bersatu mcm ni tuggu 10minit pastikan api sederhana kecil tau😉


Kejadian bubur selepas 10minit..Siap!


Dh siap masak td pn_scha blend dan masukan dlm bekas macam ni simpan dalam peti sejuk, time anak nak makan keluarkan satu bekas rendam guna air panas. Sehari 3 kali anak pn_scha makan. Sebekas beras tadi boleh dapat 5 bekas.

 

Kredit resipi: Kamsiah Mat Osman