Biasa buat carbonara tak pedas. Rasa macam tak ‘kick’ kalau kurang pedas. Resipi ini diolah mengikut tekak orang melayu yang suka pedas.

Bahan carbonara
1 tin prego carbonara
Chicken mushroom soup campbell
Ayam bahagian dada-cincang
Bebola daging boleh tengok gambar yang ni sedap


Cili api -segenggam kisar sama dengan 1 bawang besar atau 2 labu dan bawang putih 4 ulas anggaran je
1 atau 2 sudu lada hitam kisar
2 labu bawang besar- potong dadu

Cara memasak:
1.Tumis bawang potong dadu dengan ayam kisar sampai bawang layu dan naik bau. Angkat dan toskan. Ketepikan.
2.Tumis bahan kisar dengan minyak,jangan lupa. Dah naik bau, masukkan bawang yang digoreng bersama ayam kisar.
3.Masukkan bebola daging
4.Kemudian masukkan Prego dan chicken mushroom soup.
5.Masukkan garam dan kiub ayam(optional) atau perasa jika mahu.
6.Tambah air sikit kalau pekat sangat.
7.Nak tambah sayur apa pun boleh.
Siap untuk dihidang.

IKLAN

*Jangan lupa rebus spageti dulu.Makan dengan roti pun sedap.
Kredit : Ummi Aqil Fauziah Yusof

IKLAN

 

Cara Mudah Buat Churros & Sos Coklat Yang Sedap Dan ‘Perfect’

IKLAN

Cara Masak Makaroni Bakar Guna Resipi Paling Mudah. Ada Keju Memang Sedap!

Fettucine Carbonara Mushroom Ringkas, Sosej dan Udang Digril Dulu. Mantaplah Rasanya