Ubi kayu goreng memang sedap. Nak pulak disira dengan ramuan bawang putih, cili , gula dan garam secukupnya memang lagi mantaplah. Simple sangat nak buatnya. Generasai muda kat bandar ni jarang dapat rasa ubi goreng yang begini

Kalau menikmatinya memang boleh teringat zaman kecil-kecil dahulu. Ni alhamdulillah ada resipi yang dikongsikan oleh Fatin Ramli. Makan masa musim hujan ni boleh naik bersemangat hari ini

UBI KAYU GORENG BERSIRA PEDAS MANIS

BAHAN-BAHAN :

  • 2-3 tongkol ubi kayu
  • 2-3 ulas bawang putih
  • 1 sudu makan pes cili kering | ikut kepedasan yang disukai
  • Gula secukupnya
  • Garam secukupnya

CARA MEMASAK :

IKLAN

1. Semestinye la kena ada ubi kayu, dua tiga tongkol pon dah cukup boleh makan ramai2 dah.

2. Potong ikut cita rasa masing-masing. Korang goreng sampai kekuningan dan empuk ye

3. Bila dah goreng macam ni la rupenye, mcm ni pon dah sedap dua tiga potong dah masuk mulut

4. Pastu korang tumbuk bawang putih sikit dalam dua tiga ulas

5. Selepas itu tumiskan bawang putih dengan cili ikut kepedasan masing-masing, empunya resepi Fatin suka pedas

6. Masuk perasa gula dan garam je bagi manis2 manja giteww.

7. Bila cili dah masak masukkkan ubi goreng dalam kuali, gaul sampai lah bersalut ubi tu.

Makan dengan air kopi panas-panas, perggh 'heaven' lah.

Kredit : Fatin Ramli
FB : RESEPI MASAKAN RINGKAS