Setelah kita menyaksikan resipi daripada KOL Pedoq dan Datin Ismatia, kali ini jom kita lihat resipi daripada WanaKamal pula.

Cabaran memasak minggu ini, WanaKamal yang mewakili Zon Sentral, berkongsi resipi Frittata Ayam yang sangat sedap, menggunakan Rempah Kari atau Daging dari BABA’S.

WanaKamal Kongsi Resipi Frittata Ayam Yang Mudah & Cepat Siap! Jom Sertai JaGOH Rasa BABA’S!

Cara nak buat pun sangat mudah. Ala, sambal-sambil borak tu, tengok dah siap masak.

Mungkin sekali pandang, macam sama dengan inti karipap kan. Tapi rasanya sangat berbeza bila guna Rempah Kari atau Daging BABA’S ni tau. Bau lagi harum dan rasanya memang sangat memikat! Jom kita cuba!

FRITTATA AYAM

WanaKamal Kongsi Resipi Frittata Ayam Yang Mudah & Cepat Siap! Jom Sertai JaGOH Rasa BABA’S!

BAHAN-BAHAN:

4 sudu besar minyak masak
3 ulas bawang putih | dikisar
1 labu bawang besar | dikisar
2 sudu besar rempah kari ikan BABA’S
1 sudu besar rempah kari daging BABA’S
1 sudu besar serbuk cili BABA’S
1 mangkuk isi ayam | dipotong dadu
3 biji ubi kentang | dipotong dadu
1 labu bawang holland | dipotong dadu
1 cawan air
1 pokok daun sup
6 biji telur ayam

IKLAN

CARA MEMASAK:

1. Panaskan minyak dan tumis bawang putih dan bawang besar. Masukkan BABA’S Rempah Kari Ikan, BABA’S Rempah Kari Daging dan BABA’S Serbuk Cili ke dalam bahan tumis serta sedikit air. Tumiskan sehingga pecah minyak.
2. Masukkan isi ayam, kentang, bawang holland dan air. Apabila ayam dan kentang sudah masak, masukkan pula garam dan daun sup.

WanaKamal Kongsi Resipi Frittata Ayam Yang Mudah & Cepat Siap! Jom Sertai JaGOH Rasa BABA’S!
3. Di dalam mangkuk lain, pecahkan telur ayam dan pukul hingga kembang. Masukkan bahan masakan tadi dan gaul rata.
4. Masukkan adunan ke dalam baking cup dan bakar di dalam ketuhar pada suhu 170°C selama 20 minit.

WanaKamal Kongsi Resipi Frittata Ayam Yang Mudah & Cepat Siap! Jom Sertai JaGOH Rasa BABA’S!
5. Apabila siap dibakar, Frittata Ayam sedia untuk dihidang.

 

NAK CUBA RESIPI INI? BOLEH TONTON VIDEO & KLIK DI SINI.

IKLAN

 

JOM SERTAI JAGOH RASA BABA’S SEKARANG

WanaKamal Kongsi Resipi Frittata Ayam Yang Mudah & Cepat Siap! Jom Sertai JaGOH Rasa BABA’S!

Inilah masa untuk serlahkan kreativiti anda dengan mencipta resipi berasaskan rempah dengan citarasa dan gaya masakan mengikut negeri asal anda.

Para peserta hanya perlu menghantar gambar masakan berserta resipi penuh secara atas talian iaitu laman web majalah Rasa. Pastikan gambar jelas dan menarik.

Pertandingan ini terbuka kepada seluruh warga Malaysia dari pelbagai peringkat usia dan latar belakang. Bekerjaya atau tidak, suri rumah atau masih belajar, anda layak untuk menyertai pertandingan ini. Siapa tahu anda mungkin bakal dinobatkan sebagai JAGOH RASA BABA’S.

IKLAN

Hadiah yang bakal menanti pemenang juga sangat lumayan ya.

Tempat Pertama: RM10,000
Tempat Kedua: RM5,000
Tempat Ketiga: RM3,000
Tempat Keempat: RM1,000
Saguhati: RM500 x 8 peserta

Kami akan berada di empat lokasi utama untuk bertemu anda bagi sesi penjurian secara bersemuka pada tarikh yang ditetapkan. Jadi, pastikan anda menghantar penyertaan melalui borang yang telah disediakan di laman web, www.rasa.my/babas/

21/5/2022
MYDIN BUKIT MERTAJAM, PULAU PINANG

28/5/2022
MYDIN TUNJONG, KOTA BHARU

4/6/2022
MYDIN MUTIARA RINI, JOHOR BAHRU

11/6/2022
MYDIN SUBANG JAYA, SELANGOR

Jangan lupa okay temujanji anda bersama JAGOH RASA BABA’S. Untuk maklumat lanjut, layari di laman web www.rasa.my/babas/